Przedszkole pracuje od godziny 6.45 do godziny 16.15. Podstawa programowa realizowana jest w godzinach od 7.30 do 12.30.
Ramowy rozkład dnia obowiązujący w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi Tęczowa Kraina w roku szkolnym 2022/2023
Godziny |
Rodzaj czynności |
6.45 -8.15 |
Schodzenie się dzieci, stwarzanie warunków do zabaw zgodnie z zainteresowaniami dzieci z uwzględnieniem procesów poznawczych, zabawy indywidualne lub w grupkach, korzystanie z gier i układanek, zabawy w kącikach zainteresowań: konstrukcyjnym, czytelniczym; zabawy i ćwiczenia poranne. |
8.15-8.25 |
Powitanie poranne w kręgu. Przygotowanie do śniadania – wdrażanie i kształtowanie nawyków higienicznych – mycie rąk, czynności samoobsługowe. |
8.25- 9.00 |
I śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. |
9.00-10.00 |
Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową – uwzględniające podział na grupy wiekowe. |
10.00-11.00 |
Pobyt na powietrzu (dzieci 3-letnie)/ zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna na tle zabaw swobodnych. Obserwacje pedagogiczne, nauka języka obcego, wietrzenie sali |
11.00-11.30 |
Przygotowanie do zupy – wdrażanie i kształtowanie nawyków higienicznych – mycie rąk, czynności samoobsługowe .Zupa - doskonalenie umiejętności posługiwania się łyżką ( w tym chwyt adekwatny do wieku), samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
11.30-13.00 |
Zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Odpoczynek dzieci 3 letnich. |
13.00- 13.30 |
Przygotowanie do II dnia- wdrażanie i kształtowanie nawyków higienicznych- mycie rąk, czynności samoobsługowe. Danie obiadowe- doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami ( w tym widelec i nóż), wdrażanie dzieci do dokładnego przeżuwania pokarmów, zachęcanie do rozszerzania wachlarza spożywanych potraw, dbanie o utrzymanie czystości na stolikach i wokół nich. |
13.30- 14.15 |
Odpoczynek poobiedni- dzieci starsze: oglądanie książeczek, słuchanie książek czytanych lub audiobooków. Podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne- dzieci 3 letnie. |
14.15 – 14.30 |
Podwieczorek: owoce, napój mleczny. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie z się przy stole. |
14.30- 16.15 |
Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli: w zależności od pogody, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym, zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach zainteresowań, korzystanie z gier/ układanek, działania plastyczne, prace porządkowe. |